לניהול זמן – איך לגשת?

לניהול זמן – איך לגשת?

קודם כל צריך לבדוק סדר עדיפויות לפי רמת החשיבות. אחרי זה בונים תוכנית. פשוט לוקחים דף ועפרון ויושבים וכותבים הכל על הנייר. זה מאוד עוזר לראות תמונת מצב איפה אנחנו נמצאים ולאן רוצים להגיע.

ואז חושבים איך לעשות זאת. מאוד חשוב גם לבנות סדר יום לעמוד בו כמה שניתן. ממליצים גם להתחיל את היום מפעולה שהכי פחות אוהבים לעשות. כך אנחנו לא מורחים את הזמן כי כבר עשינו את מה שלא כל כך רצינו ואז אפשר לעבור למשהו יותר נעים.

חשוב גם לקחת בחשבון שלא תמיד הכל הולך לפי התכנון. לפעמים משהו או מישהו מעכב אותנו. אם אנחנו מתחשבים בכך אז פחות מתרגזים בגלל שלא הכל הולך בדיוק לפי השעה שקבענו. צריך להיות גמישים וללמוד להתמודד עם כך שלפעמים צריך לשנות את הכל.

ניהול זמן פעם והיום

פעם אישה חיפשה לה עיסוק לזמן הפנוי, במיוחד בחורף כשאין כל כך אפשרות לצאת והערב ארוך. אז היה אפשר להתעסק במלאכת יד, לקרוא ספר, לבקר משפחה או חברים או ללכת לאיזה חוג כמו ריקודי עם או ציור.

היום אישה צריכה להספיק המון דברים. היא עובדת במשרה מלאה, לוקחת את הילדים לחוגים וטיפולים לפי הצורך, הולכת לחדר כושר, עושה קניות בסופר, מנהלת משק בית (עם עוזרת לרוב), צריכה גם לצמוא זמן לצאת עם חברה או להיפגש איתה בבית קפה ועוד ועוד ועוד.

איך אפשר להספיק את הכל? אז אומרים לנו שאפשר ועוד איך. אפשר לנהל את הזמן בעזרת התחנון הנכון ולהספיק הרבה יותר ממה שחשבנו.

וגם לא פחות חשוב להבין שאי אפשר לעשות את כל מה שאנו רוצים בפרק זמן קטן.

אם אנחנו רצינו להספיק ביום אחד הרבה דברים ואין לנו זמן להכל צריך לבחור דברים הכי חשובים ודחופים ולעשות אותם קודם כל.

תכנון זמן נכון חוסך מאתנו בזבוז אנרגיה ועצבים מיותרים כי כאשר אנחנו מבינים כמה זמן לוקח כל דבר לעשות ולפי זה בונים את התוכנית וסדר יום.


Comments are closed.